piątek, 17 grudnia 2010

Obituaria - karty upamiętniające tych, co odeszli

Zbliżają się święta, myśli wędrują do naszych najbliższych, także tych, których już nie ma z nami. Dlatego chciałem się podzielić kolejnym pomysłem wydawniczym, który powinien być szerzej rozpowszechniony. Chodzi o okolicznościową kartę przedstawiającą sylwetkę zmarłej osoby. Można na niej zamieścić zdjęcie, jakieś teksty, modlitwę, na pewno informacje o datach urodzin i śmierci, może o miejscu spoczynku. Takie karty pamięci powinno przechowywać się w rodzinnym archiwum, aby po prostu pamiętać o bliskich nam ludziach.
Na zdjęciach przedstawiam druk przygotowany po śmierci mojej Mamy. Zdjęcie jedno z ostatnich. Ponieważ byłą nauczycielką i pisała wiersze, wewnątrz zamieściłem dwa jej teksty, na końcu modlitwę. Robiłem takie karty m.in. dla znajomych - z osobistymi tekstami o zmarłych, ze słowami, których często nie zdążyło się powiedzieć za ich życia. Spotykały się z wielką radością obdarowanych, jako cenna pamiątka ludzkiej obecności na tym świecie. Wielkość: A5 składane na pół, ale możliwe też dwustronne A6. W razie potrzeby serca - proszę o kontakt.
Kartki na zdjęciach są wydrukowane na miękkim papierze, ale na ogół drukuję na grubszym kartonie.
Jeśli jest odrobinę czasu, takie karty można szybko wydrukować i rozdać w czasie pogrzebu. Ale można też na spokojnie, później. Wierzcie mi, że to wspaniały pomysł.
Front karty

Wnętrze

Strona tylna

Brak komentarzy: